Aan alle komt een eind

4 mei 2017 - Cuzco, Peru

Gisteren laatste échte vakantiedag gehad. Naar Pisac geweest en stuk van Heilige Vallei gezien. Heilig voor de Inca's omdat ze vandaar de hele melkweg konden zien en bestuderen. Pisac had een leuk marktje, wat rustiger met mooiere spullen. Eén van onze reisgenoten schildert en heeft een setje natuurlijke verf kunnen kopen. Lijkt groene poeder, maar vermengt met water wordt het dan ineens blauw of zo. Zij maakte op vakantie kleine aquareltekeningen met portretten of landschappen van Peru en stuurde die als vakantiekaart naar Nederlandse familie. Echt prachtig.

Empanada's gegeten:  Peruaanse specialiteit: bladerdeeg gevuld met vlees groente kaas etc.

Terug in Cusco nog museum bezocht waar spullen tentoongesteld staan van de Matchu Picchu van Engelse ontdekkingsreiziger Bingham die Mattchu Picchu ontdekte en wereldkundig maakte.

Daarna naar een kerk geweest, was eerst een Inka gebouw voor religieuse uitingen, en er ik een kerk/klooster omheen gebouwd. Bijzonder.

Laatste avondmaal

Toch met Anja uit eten geweest in een schattig restaurantje, de reisgroep had elders laatste diner samen. Dat heb ik dan gemist. Op het eind van de avond kon ik aansluiten en samen met de groep terug naar het hotel.

Deze dag staat in teken van terugreis.... kan ik eindelijk een keer uitslapen (toch vaak tussen 5 en 6 uur op moeten staan) ben ik vroeg wakker. Alle mail/ WhatssApp gecheckt en beantwoord, en nu in bed reisverslag aan het schrijven. We vliegen ronde de middag terug naar Lima en vanavond  4 mei 20.00uur plaatselijke tijd vliegen we terug naar Nederland en na 14 uur land ik op 5 mei om half 4 's middags in Amsterdam als het goed is.

Einde van een zeer indrukwekkende reis, fysiekd zwaar maar oh zo de moeite waard!

1. Angélique:
    4 mei 2017
    Een hele fijne terugreis gewenst!
  2. Jan en Truus:
    4 mei 2017
    Een hele goede reis terug
  3. Marion Schurink:
    4 mei 2017
    Wat een mooie reis, Marga . Een goede reis terug en spreken elkaar snel. Welkom thuis. Groetjes Willy en Marion
  4. Lies:
    4 mei 2017
    Goede terugreis, met al je ervaringen van deze mooie reis. We zien uit maar de foto's
  5. Riki Brinke ::
    6 mei 2017
    Wat een prachtige reis heb jij gemaakt Marga. Het hele verhaal in een keer gelezen schitterend
  6. Door Brinke:
    7 mei 2017
    Marga wat een prachtig reis leuk om te lezen wat je allemaal hebt gezien schitteren