Vietnam

26 april 2017 - Nazca, Peru

Nou Telfort is een beetje in de war. Om de halve dag krijg ik een melding dat ik mij in Vietnam bevind met de daarbij behorende tarieven. Een deel van mijn medereizigers heeft hetzelfde! Gek toch. En als Vietnam nou een buurland zou zijn!!!!

Arequipa

De mooiste stad van Peru volgens de reisgidsen. Het is idd mooi maar als jullie het zouden zien denk ik dat menigeen zou zeggen.... nou hoe ziet de rest er dan uit. Alles is niet af. Boven elk gebouw steken ijzeren pinnen uit zodat ze er bijgelegenheid nog iets bovenop kunnen bouwen. Peruanen vinden het eigenlijk ook niet belangrijk hoe het er uit ziet, als het maar praktisch is.

Gisteren met Jan Willem de gids door de stad gewandeld, hij wees mooie gebouwen aan die je kon bezoken ' s middags, en we zijn bij een lama/alcapa bedrijf geweest, waar ze van de wol mooie stoffen maken. Buiten zat een vrouwtje te weven.... het blijft onvoorstellbaar hoe ze het patroon weten van al die ingewikkelde figuren. Niet blaadje erbij of zo, hebben ze in hum hoofd zitten.

Overigens worden Lama's en Alpaca's als huisdieren gehouden hier.

Gistermiddag met Ton (medereiziger) het Sant Catalina klooster bezocht. Een compleet dorp in de stad, waar het overigens niet altijd kuis, nederig en onwelvarend aan toe ging. Een latere paus heeft een eind gemaakt aan het toch wel luxe leven met uitspattingen van de nonnetjes. De rijkdom aan meubelen, kleden, servies dat daar nog staat is het levendige bewijs daarvan.

Lokale Markt

Bezocht..... locals die mooi zijn om te fotograferen, maar de uitstalling van producten is zeker zo mooi en bijzonder. Later de foto's die zeggen meer dan woorden.

Medereizigers

Gisteren maakte Corrie (beetje verward af en toe) een lelijke val. Gelukkig alleen een schaafwond aan haar knie. Veel singles trekken er in hun vrije tijd alleen op uit, nou dat vind ik helemaal niks. Ik geniet minder als ik het met niemand kan delen op dat moment. Even samen koffie drinken, niks aan in je eentje. Gelukkig had Ton dezelfde plannen als ik dus zijn we samen opgetrokken. Veelal is het ook geen probleem om je aan te sluiten bij stellen. Wat dat aan gaat leuke groep.

Veel hoogopgeleiden valt me op.Veel bereisde mensen ook, mijn reiservaring steekt daar over het algemeen schraal bij af..... kun je na gaan.

1. Nettie:
    26 april 2017
    Nou Marga, dat schrale zal wel meevallen, als wij daar nu zouden zijn , ja dan....
    Alles klinkt ook hoogopgeleid, niets geen sappige verhalen over medereizigers. :-), wel veel informatie over alles. Hoor je dat allemaal of lees je dat in de reisboeken?
  2. Angélique:
    Heb je al wat gekocht?
    En wat heb je zoal gegeten en gedronken?
  3. Huub en Miriam:
    26 april 2017
    Zo te horen heb je het naar je zin.
    Hoe is het eten en drinken daar, en kun je er goed slapen en lekker douchen?
    Hoeft natuurlijk niet luxe te zijn, maar is wel prettig als dat een beetje in orde is.
    En hoe zijn de mannen!? klein?
    We wensen je nog veel reisplezier, we horen het wel.
    liefs Huub en Miriam
  4. Marga Broshuis:
    28 april 2017
    Eten en drinken is goed, maar door de intensieviteit van de reis heb ik nog nooit zo weinig alcohol gedronken. Op grote hoogte is dat ook extra belastend. Slapen kan ik overal goed, hoewel de kussens soms net bakstenen zijn. We hebben goede hotels en de mannen tja, soms klein, maar ook hele mooie hoor.
    Hoe gaat jou herstel Miriam?
  5. Dorien:
    29 april 2017
    Hoi Marga.
    Zo te horen gaat het goed en zie je veel.
    Weinig alcohol drinken is voor jou wel goed, als je de volgende reis ergens in retraite gaat, dan ben je er al aan gewend. haha.
    Ik zie de naam Ton vaak voorbij komen........???
    Vulle wille deerntje
  6. Hedwig:
    1 mei 2017
    En Machu Picchu heb je nog te goed? Of zijn jullie daar op dit moment dat ik dit schrijf?
  7. Marga Broshuis:
    3 mei 2017
    Vandaag Machu Picchu gedaan, zie reisverslagen (heb weer wifi). Er zijn 6 singles inclusief ik. Eentje is beetje buitenbeentje, een een zeurtje waar ik doodmoe van wordt. (Vrouwen). Dan nog 1 daar kan ik wel goed mee maar die gaat veel haar eigen weg, een hoogopgeleide vrouw uit Amsterdam die ik tijdens de tocht door de schilderswijk pas beter heb leren kennen, maar die ook veelal alleen op pad ging. Bleef Ton over. Soms ook wel met stellen mee, of een hele groep, maar ondanks dat we een leuk groep hebben trekken die toch heel vaak hun eigen plan. De laatste dagen hebben we wat gezamelijk ondernomen met een redelijk deel van de groep en dat is goed bevallen.
    IK vind het nu eenmaal niet leuk om alleen iets te bekijken. Vandaar Deerns.