Dag 2 Lima

20 april 2017 - Lima, Peru

Lima de hoofdstad van Peru en meteen ook de 2e grootste stad ter wereld in een woestijn gebouwd. Grootste stad is Cairo in Egypte.

Zo weten jullie dat ook weer. Trouwens er rijden 200.000 taxi's in Lima rond. Er is geen werkeloosheidsuitkering, dus als je geen werk hebt, kun je altijd nog taxichauffeur worden, of snoepjes of ansichtkaarten gaan verkopen aan toeristen. Je moet gewoon werken! Er is geen metro, dus de taxi is het alternatief. Sinds kort is er een aparte busbaan met een electrische bus, die de buitenwijken verbind met het centrum van Lima.

De oude binnenstad van Lima is best mooi, monumentale gebouwen, in soms Moorse stijl. Veel spaanse invloeden te zien wat natuurlijk niet verwonderlijk is met een tijdlang Spaanse heersers in het land. Lima ligt aan de Stille oceaan, en al het openbaar groen moet steeds worden voorzien van water. Vandaar veel planten die weinig water nodig hebben; cactussen, ficus en palmen.

IN het museum voor archeologie leerden we dat de zo beroemde Inca cultuur, maar een heel klein stukje geschiedenis van Peru behelst. Vele culturen gingen eraan vooraf en kwamen erna. In het museum (met uitleg van onze gids Geraldiene) werden de geschiedenis  en de museumstukken tot leven gebracht.

Gegeten in een typisch Peruaans restaurant rond 15.00 uur. Dan eten de Peruanen hun belangrijkste maaltijd van de dag, dus wij ook. Een schotel met spiesen besteld voor 2 personen, bleek de rundvleesspies runderhart te zijn. Best lekker... weer een ervaring rijker.

1. Lies:
    21 april 2017
    Leuk Marga jou belevenissen te lezen.
    Knap dat je het allemaal zo registreert.
    Geniet van jouw kleurrijke vakantie.

Liefs Leo en Lies.
  2. Sonja:
    21 april 2017
    Hey Marga, is het toch nog gelukt een reisblog te maken. Leuk!
    Hoe is de groep waarmee je reist? Ik hoop dat er veel gezellige mensen in zitten zodat het een TOP vakantie wordt. Veel plezier en tot gauw!
    Liefs, Sonja
  3. Nettie:
    21 april 2017
    Hallo Marga, ik werd verrast dor een mail over je reisblog. Leuk om weer te gaan volgen. Veel plezier.
  4. Anja Scholten:
    21 april 2017
    Hee Marga, maak er een mooie reis van. Ik hoop dat je met gezellige mensen reist, veel ziet en ervaart. Groetjes vanuit een fris Nederland
  5. Marion Schurink:
    21 april 2017
    Hallo Marga . Wat een mooi begin van je reis. Fijn dat je dit met ons deelt. Geniet en hopelijk genoeg gezellige mensen om je heen.
  6. Huub en Miriam:
    21 april 2017
    Hallo Marga, bijzonder dat we zo ook een beetje kunnen mee genieten van je reis in Peru.
    Heel veel plezier, we hopen dat het een leuk reisgezelschap is wat met je meereist en dat je het naar je zin hebt.
    Groetjes uit Beltrum van Huub en Miriam
  7. Hedwig:
    1 mei 2017
    Zo te lezen is toerisme dus ook één van de belangrijkste inkomstsen voor vele Peruanen.